următorul citat
           Într-adevăr, piaţa este caracterizată nu numai prin sortimente şi tipodimensiuni, ci (şi) prin nivelul de performanţă, nivelul de preţuri şi raportul performanţă / preţ. O piaţă închisă pentru o anumită plajă de performanţe, pentru o anumită plajă de preţuri sau / şi pentru un anumit raport performanţă / preţ poate deveni deschisă, accesibilă dacă una sau mai multe dintre aceste date se schimbă semnificativ, şi invers.
           Deci, analiza pieţelor nu trebuie să fie făcută numai pentru grupe sortimentale şi tipodimensiuni, ci (şi) pentru performanţe şi preţuri; tot aşa, analiza şanselor de a pătrunde sau / şi de a se menţine pe anumite pieţe este esenţial dictată de parametrii menţionaţi (la care se adaugă, desigur, ceilalţi parametri de marketing - particularităţi, promovare, reţea de distribuţie, reţea de service etc.)
           În consecinţă, marketingul cercetării-dezvoltării include şi începe cu analiza parametrilor menţionaţi - existenţi pe piaţa vizată şi a celor stabiliţi ca ţinte pentru / obtenabili prin / propria activitate de cercetare-dezvoltare.

          
următorul citat