Într-adevăr, piaţa este caracterizată
nu numai prin sortimente şi tipodimensiuni, ci (şi) prin nivelul
de performanţă, nivelul de preţuri şi raportul performanţă
/ preţ. O piaţă închisă pentru o anumită plajă
de performanţe, pentru o anumită plajă de preţuri sau
/ şi pentru un anumit raport performanţă / preţ poate
deveni deschisă, accesibilă dacă una sau mai multe dintre
aceste date se schimbă semnificativ, şi invers. Deci, analiza pieţelor nu trebuie să fie făcută numai pentru grupe sortimentale şi tipodimensiuni, ci (şi) pentru performanţe şi preţuri; tot aşa, analiza şanselor de a pătrunde sau / şi de a se menţine pe anumite pieţe este esenţial dictată de parametrii menţionaţi (la care se adaugă, desigur, ceilalţi parametri de marketing - particularităţi, promovare, reţea de distribuţie, reţea de service etc.) În consecinţă, marketingul cercetării-dezvoltării include şi începe cu analiza parametrilor menţionaţi - existenţi pe piaţa vizată şi a celor stabiliţi ca ţinte pentru / obtenabili prin / propria activitate de cercetare-dezvoltare. |