V. Lista suporturi curs pentru Agenți
de Transfer de Tehnologie
V. Calități și cunoștințe cerute
Agentului de Transfer de Tehnologie
Studiu privind
crearea sistemului instituțional de valorificare
difuzare, transfer, aplicare
a rezultatelor activității de cercetare științifică
Pregătirea organizării cursurilor de formare a
Agenților de Transfer de Tehnologie
Coordonatorul
Studiului,
Dr.ing. Ulrich Wiener
Unele
precizări
Prezentul raport asupra
fazei 3.1 (contract 411C/1994, faza A.4.1): Pregătirea organizării cursurilor
de formare a Agenților de Transfer de Tehnologie" reprezintă al V‑lea
volum al studiului privind "Crearea sistemului instituțional de
valorificare ‑ difuzare, transfer, aplicare ‑ a rezultatelor
activității de cercetare științifică".
faza 3.1
Pregătirea
organizării cursurilor de formare a "Agenților de Transfer
Tehnologic"
Ing.
GHEORGHE BAȘTIUREA pct. 12.3 Modulele
5 și 6
Ing. VOICHIȚA CĂLINESCU pct. 12.2 Testul de abilități
intelectuale
Ing. ȘTEFAN
CRĂCIUNOIU pct. 12.3 Modul 13
Ing. ION
CRIȘAN pct.
12.3 Modulele 4, 7 și 8
Dr.ing. MARIO DUMA pct. 12.3 Modul 9
Prof. dr.
GHEORGHE IVĂNUȘ pct. 12.3 Modul 16
Ing. PAUL
JOIȚA pct. 12.2 în colaborare;
pct. 12.3 Modulele 12 și 17 în colaborare
Ing. GAVRIL
MUSCA pct. 12.3 Modul
17 în colaborare
Ing. GELU
OSANU pct. 12.3
Modulele 10, 11 și 14
Dr. ing.
ULRICH WIENER pct. 12.1; pct. 12.2 în
colaborare; pct. 12.3 Modulele 2, 3, 12 în colaborare și 16
coordonatorul studiului
© SCIENTCONSULT, noiembrie
1994
Cuprins
nr.
pag.
Volumul V
faza 3.1.
Cap. 12 Pregătirea organizării cursurilor de formare a
"Agenților
de Transfer de Tehnologie". Repere
pentru un prospect al cursului....... 268
12.1.
Programa analitică și structura organizatorică a cursului............................................ 273
12.2.
Criterii de eligibilitate și de selecție a cursanților.
Testul
de abilități intelectuale.................................................................... 280
12. Pregătirea organizării cursurilor de formare
a
Agenților de transfer de tehnologie
Potrivit temeiprogram,
obiectivele actualei faze au fost următoarele:
a)Elaborarea programului analitic și
organizatoric al cursului;
b)Recrutarea experților, propuși să
îndeplinească funcțiile de formator în cadrul cursului;
c)Elaborarea suporturilor de curs;
d)Elaborarea criteriilor de admitere a
candidaților la curs; condiții de studii, experiență în cercetare, testare,
modele de teste.
În continuare urmează
să se realizeze celelalte acțiuni pregătitoare, pe care le implică desfășurarea
primei serii a cursului și anume:
derularea campaniei promoționale pentru
atragerea unor candidați cu cunoștințe și aptitudini corespunzătoare
criteriilor de eligibilitate;
testarea și evaluarea candidaților;
editarea suporturilor de curs și pregătirea
logistică a cursului;
derularea primei seriipilot a cursului,
pentru un număr de 20...30 de candidați;
evaluarea eficienței primei serii a cursului
și prezentarea unui raport către MCT, cu propuneri de îmbunătățire pentru
seriile următoare.
Repere[1] pentru un
prospect al cursului de formare a Agenților de Transfer de Tehnologie
Preliminarii
În cursul ultimilor
ani, Ministerul Cercetării și Tehnologiei a inițiat un amplu program de
restructurare și modernizare a întregului edificiu instituțional al științei
românești. O acțiune centrală a acestui program are în vedere construirea unui
nou sistem de valorificare a rezultatelor cercetărilor științifice, cu un
accent deosebit asupra acelor rezultate care posedă atributele unor mărfuri
comercializabile, adică cele a căror valorificare se realizează de regulă
prin intermediul unor procese de Transfer de Tehnologie (TT).
Experiența unor țări cu
economie dezvoltată ilustrează că Transferul de Tehnologie constituie
principalul instrument prin care se induce spiritul inovator în industrie, în
general în cadrul unităților receptoare ale TT, transferurilor de tehnologie,
determinând creșterea exporturilor și crearea de noi locuri de muncă.
La celălalt capăt al
procesului, unitatea de cercetaredezvoltare producătoare a rezultatului
comercializabil, transferul de tehnologie, are ca efect atragerea de noi surse
de finanțare a propriei dezvoltări, creșterea prestigiului profesional și
social și, nu în ultimul rând, crearea unor condiții favorabile pentru
introducerea managementului antreprenorial.
Aceleași surse pun în
evidență faptul că intensificarea și eficientizarea proceselor de TT este
condiționată de satisfacerea următoarelor cerințe:
a existența unui stoc suficient de
bogat, variat și corespunzător calitativ de rezultate comercializabile;
b existența unei cereri
corespunzătoare de rezultate, deci a unei piețe active, pe care să poată fi
valorificate avantajos rezultatele cercetărilor;
c existența unor profesioniști competenți,
capabili să îndeplinească cu succes funcția de interfață,
între producătorii și beneficiarii de rezultate ale cercetărilor.
Ministerul Cercetării
și Tehnologiei a conceput și implementat o serie de acțiuni și mecanisme menite
să satisfacă cerințele de la punctele a și b. Cerința de la pct. c reclamă o
categorie nouă de specialiști, a cărei formare nu a constituit până în
prezent obiectul unor preocupări sistematice. Din aceste motive, MCT a decis
organizarea unui curs pentru pregătirea unui prim grup de 2225 de Agenți de
Transfer de Tehnologie. În măsura necesarului, ulterior se vor organiza alte
ediții ale acestui curs.
Cursul va fi desfășurat
în trei stagii:
I cu o durată de 2 săptămâni, adică 60 de
ore academice, dedicate însușirii cunoștințelor teoretice de bază, prin
intermediul unor prelegeri, seminarii și analize de caz;
II cu o durată de 34 luni, în timpul
căruia cursanții reveniți la activitățile lor de bază, urmează să elaboreze
lucrările de absolvire, care vor trata fie cazuri reale ale unor procese de TT,
fie cazuri fictive dar corespunzătoare unor situații reprezentative;
III cu o durată de o săptămână, în cadrul
căreia cursanților reuniți în cadrul unui workshop vor susține lucrările de
absolvire.
Absolvirea cu succes a
cursului va fi atestată prin diplome emise de către Ministerul Cercetării și
Tehnologiei, conferind titularilor dreptul de a desfășura activitatea de Agent
de Transfer de Tehnologie, fie în calitate de salariat al unor firme sau
organizații de specialitate, fie în calitate de agent independent.
De ce sunt necesari Agenții de Transfer de Tehnologie ?
Calitățile pe care le
posedă un bun cercetător, șef de colectiv de cercetare sau chiar director de
program de cercetare, rareori se asociază în mod natural cu aceea de bun
comerciant, bun negociator, bun specialist în analiza financiară sau în
întocmirea planurilor de afaceri. Ideile în temeiul cărora cercetătorului i se
pretindea să fie nu numai un bun specialist în rezolvarea problemelor
științifice și/sau tehnologice, dar și un bun economist, un bun merceolog, un
bun specialist în valorificarea eficientă a rezultatelor cercetării sau
dovedit profund greșite și, drept urmare, contraproductive. Așa cum în
sistemele de producție a bunurilor industriale sa dovedit absolut necesar ca
problemele desfacerii și vânzărilor să fie încredințate unor profesioniști
dedicați și specializați în asemenea activități, și în sistemele de
valorificare a rezultatelor cercetărilor sa ajuns la concluzia că aceste
activități trebuie realizate de specialiști, capabili să
comercializeze eficient produsele specifice ale cercetării, să genereze profituri,
materiale și de altă natură, atât cercetătorilor și organizațiilor în care
aceștia au produs rezultatele lor cât și beneficiarilor, care preiau
rezultatele cercetării pentru a le valorifica.
V. și modulul de curs Profesiograma +
deontologia
Succint, sar putea
răspunde că aceste calități, schimbând ceea ce trebuie schimbat, sunt în mare
măsură similare cu cele cerute unui bun comisvoiajor, care reușește să vândă
chiar și congelatoare eschimoșilor sau care reușește să îl facă pe
potențialul client să își dorească produse și/sau servicii despre care anterior
nu știa mai nimic, pentru că nu știa că se poate.
Lăsând gluma la o
parte, se poate afirma că agentul de TT trebuie să fie un foarte bun cunoscător
al produselor (mai exact al posibilităților acestor produse) pe care le
promovează, un cunoscător la fel de bun al posibilităților, particularităților
și intereselor celor cărora le oferă spre aplicare rezultatele unor cercetări.
Eficiența activității
desfășurate de un agent de TT depinde în mod evident de un anumit volum de
cunoștințe, dar, în egală măsură, și de anumite calități și aptitudini.
Agentul de TT trebuie
să constituie o prezență agreabilă, dinamică, care să inspire încredere
potențialului client în seriozitatea și temeinicia propunerilor pe care le
avansează. Foarte important pentru profilul cunoștințelor pe care trebuie să le
posede un agent de TT este faptul că, cel puțin pe durata perioadei de
tranziție, principalul beneficiar al activității sale vor fi întreprinderi mici
și mijlocii (IMM) existente, în curs de constituire sau chiar întreprinderi
care vor demara ca urmare a realizării transferului de tehnologie.
Întreprinderile și organizațiile mari, de regulă, reușesc să își procure
tehnologiile necesare fără asistența unor agenți de TT.
Structura cunoștințelor
pe care trebuie să le posede un agent de TT poate fi lesne dedusă dacă se trec
în revistă, pe de o parte, situațiile tipice în care acesta trebuie să
acționeze și, pe de altă parte, problemele esențiale care se cer rezolvate
pentru perfectarea unui TT.
În linii generale,
agentul de TT acționează în următoarele două situații:
a) el încearcă
plasarea unor rezultate în cadrul unor IMMuri existente sau, mai rar, să
determine constituirea unor noi IMMuri pentru valorificarea tehnologiei
transferate;
b) el este solicitat de
către IMMuri existente sau de către potențiali întreprinzători care doresc să
înființeze IMMuri să indice un colectiv de cercetare capabil să dezvolte o idee,
până la nivelul unei tehnologii transferabile.
În ambele ipostaze,
agentul de TT trebuie să posede cunoștințe referitoare la:
tehnologiile specifice domeniului în care
urmează să se valorifice rezultatul cercetării;
legislația cu privire la drepturile de
proprietate intelectuală și industrială;
mecanismele de finanțare a unor procese de
TT, analiză financiară și întocmirea planurilor de afaceri specifice unor
procese de TT;
managementul specific IMM, adoptarea
deciziilor în condiții de risc, consultanță în probleme de asimilare a unor noi
produse, pregătirea fabricației, asigurarea calității, activități promoționale,
desfacere, toate în condițiile specifice ale IMMurilor;
utilizarea resurselor puse la dispoziție de
programele naționale și internaționale pentru dezvoltarea și consolidarea
IMMurilor.
*
* *
Evident, aceste
cunoștințe nu pot fi dobândite prin intermediul unui curs de 50 de ore. De
aceea, admiterea la curs este condiționată de o pregătire universitară
adecvată, de o traiectorie profesională care a furnizat cel puțin o parte din
aceste cunoștințe.
Cei 25 de candidați vor
fi selectați prin intermediul unor teste de aptitudini intelectuale, pe baza
analizării curriculumului vitae și a unui interviu susținut cu o comisie de
specialiști.
Cursul în sine își
propune să furnizeze și să structureze un volum minim de cunoștințe specifice,
privind mecanismele care guvernează procesele de TT, privind metodele și tehnicile
reprezentative care se aplică cu bune rezultate în cadrul țărilor dezvoltate
pentru promovarea TT.
De asemenea, cursanții
urmează să se familiarizeze cu strategia Ministerului Cercetării și Tehnologiei
în domeniul valorificării rezultatelor cercetărilor, respectiv cu structura de
principiu a sistemului național românesc de VRCTT în curs de implementare.
12.1
Programa analitică și structura organizatorică a cursului
La alcătuirea programei
analitice a cursurilor de formare a Agenților de Transfer de Tehnologie sau
avut în vedere, pe de o parte, sursele de informații analizate și utilizate la
elaborarea primelor patru volume ale studiului și, pe de altă parte, o serie de
materiale pe care leam obținut în cursul anului 1994.
Prima serie a cursului se propune să
cuprindă cele trei stagii, menționate în subcapitolul precedent.
Din rândul
principalelor materiale avute în vedere la structurarea programei analitice a
cursului, menționăm: foarte sugestiva listă a obligațiilor/atribuțiilor
Agenților de Transfer de Tehnologie, elaborată de Technology Transfer Training
Department din Oklahoma, SUA, pentru uzul unor cursuri similare (vezi anexa A
de la Modul 12 pct. 12.3), schema logică a relațiilor dintre unitățile de
C&D și receptorii de rezultate ale C&D, elaborată în cadrul ICTCM de
către Ing. Stefan Crăciunoiu și aplicată în cadrul acțiunilor de
comisvoiajorat ale acestui institut (vezi Modul nr. 13, pct. 12.3), în
sfârșit, o serie de materiale referitoare la structura și modul de funcționare
al ANVAR Franța (vezi suportul de curs Modul nr. 3, pct. 12.3).
Ca o ilustrare, putem
arăta că, în programul Oklahoma, atribuțiile Agentului de TT sunt astfel
definite:
I Atribuții legate de rezolvarea
problemelor de TT ale utilizatorilor
A. Identificarea și analiza
cerințelor de tehnologie/dezvoltare ale utilizatorilor;
B. Identificarea și analiza
resurselor de tehnologie/dezvoltare;
C. Identificarea celor mai
adecvate mecanisme pentru a realiza legătura dintre utilizatori și resursele de tehnologie și/sau dezvoltare;
D. Acordarea de asistență
pentru soluționarea problemelor de tehnologie/dezvoltare ale utilizatorilor.
II. Atribuții legate de
comercializarea (promovarea) programelor de TT
A. Identificarea și
participarea la activitățile grupurilor, asociațiilor, programelor locale și
regionale de dezvoltare economică;
B. Comercializarea în
maniera cea mai potrivită a proiectelor individuale și a programelor de TT până la atingerea
obiectivelor (performanțelor) stabilite.
C. Monitorizarea eforturilor
de comercializare ale unor programe înrudite sau conexe.
III. Atribuții legate de
managementul programelor de TT
A. Cunoașterea și
implementarea legilor, a reglementărilor, procedurilor și politicilor instituționale referitoare la
domeniul TT;
B. Efecturarea de evaluări,
expertize și acordare de consultații, îndeosebi managerilor, în problemele proceselor de TT;
C. Efectuarea supravegherii
și îndrumării staffului tehnic și administrativ, implicat în acțiunile și procesele de TT;
D. Monitorizarea unor
programe de perfecționare profesională continuă privind TT.
*
*
*
Aceleași surse au fost
utilizate și la elaborarea profesiogrameistandard a Agentului de Transfer de
Tehnologie (vezi suportul de curs Modul nr. 12). Practic, programa analitică
și profesiograma au fost elaborate concomitent, pe baza unor reveniri
iterative, în ambele fiind operate modificările pozitive, determinate de
influențele reciproce, care, logic și structural, au fost relevate între cele
două demersuri.
Forma actuală[2] a
programei analitice a cursului cuprinde un număr de 17 module, listate în
tabelul 1, ocupând un volum total de 50 de ore academice. Fiecărei teme (sau
activități) i se dedică 1...4 ore. Împreună cu cele 10 ore dedicate
activităților de demaraj și încheiere, aceste 60 de ore reprezintă primul
stagiu din cele trei prevăzute în cadrul cursului.
În
tabelul 2 este redat programul sugerat pentru desfășurarea cursului, care ține
cont atât de particularitățile fiecărei teme, de înlănțuirea lor logică în
procesul de transmitere a cunoștințelor și formare a abilităților specifice,
cât și de tehnologiiile didactice cele mai adecvate în cazul adulților.
Tabelul
1
Modul nr. |
Tema |
Nr. ore |
1 |
Strategia
MCT în problema valorificării rezultatelor cercetărilor și transferului de
tehnologie |
1 |
2 |
3 |
|
3 |
3 |
|
4 |
Piața produselor cercetării științifice în România:
particularități, evaluări, prognoza dezvoltării |
2 |
5 |
Schema de principiu a sistemului național românesc
de VRCTT |
3 |
6 |
2 |
|
7 |
2 |
|
8 |
2 |
|
9 |
Problemele de
proprietate intelectuală și industrială specifice activităților de VRCTT |
4 |
10 |
2 |
|
11 |
4 |
|
12 |
Profesiograma standard a agentului de transfer de
tehnologie. Deontologia profesiei |
2 |
13 |
2 |
|
14 |
1 |
|
15 |
Interacțiunea
sistemului VRCTT cu: aCentrele teritoariale de inventică; bIncubatoarele de afaceri; cCentrele de promovare și dezvoltare a IMM; dCentrele de excelență în tehnologie |
3 |
16 |
Transferul internațional de tehnologie
(forme, organizații etc.) |
2 |
17 |
Analize de cazuri: atehnologie continuă; btehnologie discontinuă; xfinanțare de către MCT; yfinanțare prin programe de asistență; zfinanțare de către bănci comerciale |
12 |
18 |
Supliment |
|
Total |
50 |
VRC Valorificarea rezultatelor cercetărilor
TT Transfer de tehnologie
UCD Unitate de cercetaredezvoltare
IMM Întreprinderi mici și mijlocii
Înapoi lista module curs transfer
de tehnologie Înapoi transfer de tehnologie Înapoi
Tabelul
2
Ministerul
Cercetării și Tehnologiei
Direcția
Transfer Tehnologic, Valorificare
Curs
de formare a Agenților de Transfer de Tehnologie
program de desfășurare
Săptămâna
I
|
Luni |
Marți |
Miercuri |
Joi |
Vineri |
830 |
Primirea cursanților |
Schema
de principiu a sistemului național românesc de VRCTT Modul
nr. 5 |
Piața
produselor cercetării științifice în România; particularități, evaluări,
prognoza dezvoltării Modul
nr. 4 |
Surse
potențiale de finanțare a activităților de VRCTT Modul nr. 10 |
Problemele
de proprietate intelectuală specifice activităților de VRCTT. Aspecte
juridice referitoare la activitățile de VRCTT. Modul
nr. 9 |
930 |
Prezentarea programului.
Testul de evaluare inițială a cursanților. |
|
|
|
|
1030 |
Strategia Ministerului
Cercetării și Tehnologiei în problema valorificării rezultatelor cercetărilor
și transferului de tehnologie Modul nr.1 |
|
Marketingul
specific activităților de VRCTT Modul
nr. 7 |
Planuri de
afaceri specifice activităților de VRCTT Modul nr. 11 |
|
1130 |
Concepte
și modele de bază. Forme de VRCTT specifice economiei de piață.
Particularități determinate de procesele de tranziție din România. Modul
nr. 2 |
Organizarea
activităților de VRCTT în țările cu economie dezvoltată. Organizarea,
funcțiile și rezultatele ANVARFranța Modul
nr. 3 |
|
|
|
1230 |
|
|
Metode
de abordare a relațiilor UCDreceptor în procesele de TT. Experiența ICTCM. Modul
nr. 13 |
|
Profesiograma
standard a agentului de TT. Deontologia
profesiei Modul
nr. 12 |
1330 |
|
|
|
|
|
Săptămâna II
|
Luni |
Mar_i |
Miercuri |
Joi |
Vineri |
830 |
Transferul
internațional de Tehnologie Modul
nr. 16 |
Funcția
VRCTT în structura UCD Modul
nr. 8 |
Informația
ca instrument de bază în activitățile de VRCTT Modul
nr. 6 |
Test
de evaluare a progreselor înregistrate de cursanți. Test
de evaluare sociometrică a cursului. |
Stabilirea
temelor și conținutului lucrărilor de absolvire. Repartizarea
îndrumătorilor de lucrare |
930 |
|
|
|
|
|
1030 |
Interacțiunea
sistemului VRCTT cu: acentrele de
inventică; bincubatoarele
de afaceri; ccentrele de
promovare și
dezvoltare a IMM; dcentrele de
excelență în tehnologie Modul
nr. 15 |
Analiză de caz șed. I 1.
Prezentarea cazurilor: atehnologie
discontinuă; btehnologie
continuă; 2. Întocmirea
de către cursanți a machetelor prospectelor de prezentare 3. Prezentarea
condițiilor de finanțare de către MCT. Modul
nr. 17a |
Analiză de caz șed. II: 4.
Prezentarea condițiilor de finanțare din programe de asistență internaționale 5.
Prezentarea condițiilor de finanțare de către bănci comerciale 6. Evaluarea
prospectelor de prezentare elaborate de cursanți 7. Audierea
punctelor de vedere ale potențialilor receptori Modul
nr. 17b |
Analiză de caz șed. III: 8. Evaluarea
planurilor de afaceri întocmite de către cursanți: 9. Negocieri
simulate între parteneri, cu accent asupra rolului agentului de TT
(psihodramă) 10. Evaluarea
globală a rezultatelor obținute în cele trei ședințe de analiză Modul
nr. 17c |
|
1130 |
|
|
|
|
|
1230 |
|
|
|
|
|
1330 |
Forme
de salarizare și stimulare a agenților de TT; Modul
nr. 14 |
|
|
|
|
12.2 Criterii de eligibilitate și selecție a
candidaților la curs. Testul de
abilități intelectuale
Pentru a fi admiși la
curs, candidații trebuie să satisfacă următoarele cerințe:
1. Cunoștințe
Ca regulă generală,
sunt de preferat cunoștințele interdisciplinare, de sinteză și nu o
specializare îngustă.
Principalele categorii
de cunoștințe necesare sunt următoarele:
a) legislația economică
și comercială generală;
b) legislația și
normele de finanțare a cercetării și valorificării cercetării științifice;
c) normele și
organizarea instituțiilor de finanțare și creditare a investițiilor și în
particular a acțiunilor de valorificare a cercetării științifice;
d) probleme generale de
economia întreprinderii și, în particular, elaborarea și gestionarea unui plan
de afaceri;
e) cunoștințe de
specialitate, din domeniile științei și tehnologiei.
2. Calificări. Experiență anterioară și abilități
a) studii superioare
tehnice sau economice ;
b) traseu profesional
care să permită dobândirea unei experiențe în probleme de cercetare -
proiectare, producție industrială / microproducție, managementul industrial /
managementul cercetării;
c) o oarecare
experiență în activități de investiții, valorificarea cercetării, coordonare de
proiecte complexe, activități de planificare / programare / finanțare;
d) eventual, proiectant
cu proiecte aplicate în practică, cu propria asistență tehnică și / sau autor
de invenții valorificate în industrie;
e) experiență
profesională ce a facilitat antrenarea capacității de exprimare verbală fluentă
și convingătoare și de redactare în scris a unei corespondențe și a unor
memorii de prezentare;
f) activitate
profesională anterioară care a stimulat formara unui sistem de "public
relations" util activităților de transfer de tehnologie, pe care dorește
să le promoveze.
3. Aptitudini
a) abilități
intelectuale cu performanțe peste nivelul mediu (note peste 7 la testul de
abilități intelectuale);
b) creativitate
ridicată.
4. Tip de personalitate
În linii generale,
agentul de TT trebuie să aibă același tip de personalitate cu cel considerat ca
adecvat unui întreprinzător:
a) putere de muncă și
perseverență deosebită;
b) spirit de
inițiativă, gândire independentă, tendința de a refuza șabloanele;
c) optimism, curaj și
asumarea riscurilor;
d) comunicativitate,
capacitatea de a lega ușor relații umane;
e) corectitudine în
relațiile cu instituțiile implicate în TT și preocupare pentru respectarea
deontologiei profesiei.
*
* *
Evaluarea nivelului la
care candidații îndeplinesc aceste cerințe se va face de către consilieri în
recruitment / managementul resurselor umane prin intermediul următoarelor
instrumente:
i analiza Curriculumului vitae întocmit
de candidat în conformitate cu instrucțiunile prezentate mai jos;
ii măsurarea performanței candidatului,
în cadrul unui test de abilități intelectuale, cu 176 de probleme, analog
testelor GRE/GMAT SUA; conținutul testului, grila de etalonare și corectare
sunt, de asemenea, prezentate în cele ce urmează;
iii un interviu (discuție individuală), cu o
durată de minimum 30 de minute.
Așa cum se arată în
descrierea testului de abilități intelectuale, răspunsurile sunt evaluate cu
note în scara 1...10 puncte. Se apreciază că, pentru a fi admiși, candidații
trebuie să obțină cel puțin nota 7.
În baza analizei
datelor și modului de completare a curriculumului, ca și în baza informațiilor
obținute prin intermediul interviului, se acordă alte patru note de la 1 la 10,
pentru:
1 cunoștințe
2 calificări,
experiență anterioară și abilități;
3 aptitudini;
4 adecvarea tipului
de personalitate.
Se sugerează ca
ultimele patru note să fie agregate întro notă rezultantă (medie ponderată,
cu ponderile 10,2; 20,35; 30,25 și 40,2). Clasificarea candidaților se va
realiza prin ierarhizări pe baza punctajului realizat prin însumarea notelor
obținute la testul de abilitîți intelectuale cu nota rezultantă.
Limita de admitere va
trebui să fie 14 puncte, respectiv cel puțin 7 la test și la nota rezultantă.
În principiu, se
propune ca în prima serie să nu fie admiși mai mult de 22...25 de cursanți.
Se subliniază că S.C.
SCIENTCONSULT S.R.L. posedă specialiști în recruitment / managementul resurselor umane, ceruți de
operațiile de testare și evaluare susmenționate și, totodată, își declară
disponibilitatea să desfășoare aceste acțiuni, sub președinția unui specialist
din cadrul M.C.T.
Curriculum
vitae
Instrucțiuni
de completare
1. Curriculum vitae se
completează obligatoriu de mână, citeț, cu cerneală, fațăverso.
2. Vă rugăm să
respectați instrucțiunile de completare din formularul distribuit fiecărui
candidat.
3. Înainte de a da
răspunsul, repetați titlul subliniat, respectând numerotarea.
4. Respectați numărul
de pagini repartizate pentru fiecare subcapitol. Nu depășiți, în total, 6
pagini.
5. Redactați sintetic
răspunsurile. Ne interesează și modul în care sintetizați și redactați
răspunsurile.
6. Locurile de muncă,
specializările etc. se trec în ordine cronologică inversă (începând cu cele mai
recente).
7. Numerotați paginile
și capsațile
Vă mulțumim anticipat.
A.
Date generale
1. Numele și prenumele:
2. Instituția/societatea:
3. Funcția (cu indicarea secției/laboratorului):
4. Vârsta (în ani):
5. Titlul științific:
6. Studii (se indică institutul/institutele absolvite și facultatea):
7. Limbi străine (completați tabelul, conform exemplului,
folosind 3 grade de comparație)
Limba
străină |
Nivelul de cunoaștere |
||
|
Citit |
Vorbit |
Scris |
engleză |
f. bine |
Bine |
slab |
........ |
....... |
........ |
....... |
8. Telefon acasă:
la serviciu:
Nu menționați alte informații pe această pagină
|
B.
Traseul profesional anterior
1. Locuri de muncă (completați tabelul de mai jos, conform
exemplului; în cazul cumulului de funcții, adăgați la sfârșit funcțiile
cumulate):
Nr. crt. |
Perioada (ani) |
Instituția |
Funcția |
1. |
1980-1985 |
ICPMF |
inginer
proiectant tehnolog |
2. Specializări (completați conform exemplului din tabel;
menționați și toate specializările/atestările care dau dreptul de a practica o
anumită activitate):
Nr. crt. |
Anul |
Durata (zile) |
Țara, firma |
Scopul specializării |
1. |
1992 |
15 |
Anglia,
Lloyd's Register |
Certificarea
sistemelor de asigurare a calității |
3. Domenii de competență maximă (enumerați maximum 3
probleme/activități în care considerați că sunteți cel mai competent sau în
care puteți realiza o performanță ridicată):
4. Principalele realizări (enumerați maximum 5 lucrări/acțiuni/activități
realizate în trecut, pe care le considerați cartea dv. de vizită):
5. Cărți și articole publicate (menționați numărul; exemplificați
cu maximum 5 titluri mai importante, menționând editura/revista):
6. Invenții și inovații (menționați numărul; exemplificați titlul
primelor 5 ca importanță și efecte):
7. Alte realizări profesionale (menționați orice alte informații
asupra activității Dv. profesionale, astfel încât să furnizați o imagine cât
mai completț):
Pentru
informațiile din subcapitolul B utilizați cel mult 3 pagini
C.
Alte informații
1. Timpul liber (explicați pe scurt cum vă petreceți timpul
liber: activități, preocupări, hobbyuri etc.)
2. Autocaracterizarea spiritului de întreprinzător (autoapreciați
dacă aveți calități de întreprinzător/inovator, exemplificând; menționați dacă,
după 1989, ați avut inițiative în acest sens):
3. Motivația pentru curs (exeplicați de ce ați venit la acest
curs și cum vreți să acționați în continuare):
4. Așteptări de la curs (menționați teme/subiecte/informații pe
care sperați să le obțineți de la acest curs):
Pentru
informațiile din subcapitolul C utilizați cel mult 2 pagini.
Test
de abilități intelectuale
pentru
selecția agenților de transfer de tehnologie
Notă:
a.
Testul de abilități intelectuale este inspirat de testul GRE (SUA), larg
folosit pe plan internațional pentru selecția studenților, doctoranzilor,
candidaților la concursurile de angajare pe posturi de conducere care, în
general, necesită studii superioare.
b. Testul evaluează un
conglomerat de abilități intelectuale: operarea cu simbolurile verbale și
aritmetice, inductive și deductive, gândire global-intuitivă, atenție
concentrată, memorie etc.
c. Etalonul testului a
fost construit prin testarea unui eșantion de peste 1000 de persoane cu studii
superioare din România și stabilirea legii de repartiție de care ascultă
performanțele individuale înregistrate (Gauss).
Notă SCIENTCONSULT 2001. Testul a fost preluat
de la un expert în domeniu și nu este un elaborat al SCIENTCONSULT, motiv
pentru care el nu este reprodus în prezentul CD.
12.3
Suporturi de curs.
În cele ce urmează, se
prezintă 17 suporturi de curs (modul
2...17), respectiv materialele de bază care vor fi utilizate pentru
desfășurarea analizelor de caz (Modul 18).
Prin forța lucrurilor,
stilul și chiar forma de redactare a suporturilor de curs este neomogenă.
Intervine nu numai personalitatea autorilor, dar și natura extrem de diferită
și specifică a subiectelor tratate.
Faza următoare Lista module curs agemți TT Înapoi sistem
valorificare Înapoi
Cuprins
[1] Față
de aceste repere, forma definitivă a prospectului, care urmează să fie
utilizat ca material promoțional, va trebui să conțină detalierea condițiilor
de eligibilitate (conform pct. 12.2), taxele de participare, inclusiv
facilități acordate de MCT anumitor categorii de participanți, data și locul
desfășurării cursului ș.a.m.d.